Llenguatge matemàtic
El llenguatge matemàtic és un sistema de comunicació utilitzat per expressar conceptes i relacions matemàtiques. Al igual què qualsevol llenguatge, té una estructura, un alfabet i una gramàtica que permet expressar idees de manera precisa i concisa.
La lògica matemàtica parteix de les relacions quantitatives i le sformes espacials del món real. Com a llenguatge i ciència desenvolupa el pensament lògic que és indispensable per arribar a totes les formes del coneixement.
Característiques del llenguatge matemàtic
Precisió: És defineix i utilitza de forma rigurosa, evitant la ambigüetat.
Abstracció: És refereix a conceptes i relacions, no a objectes físics concrets.
Rigor: És basa en la lógica i la coherència, amb regles clares per la manipulació de símbols i conceptes.
Operativitat: Permet realitzar càlculs, demostracions i resoldre problemes.
Densitat semàntica: Un petit conjunt de símbols pot expressar una gran cantitat d'informació.

El coneixement matemàtic es basa en les relacions que es poden crear entre objectes, grups d'objectes i situacions, utilitzant un llenguatge que redueix la complexitat de les coses reals a algunes característiques que les defineixen.
Àrees de coneixement.
* Descoberta d'un mateix i dels altres.
* Descoberta de l'entorn.
* Comunicació i llenguatges.
Teories sobre l'adquisició del llenguatge logicomatemàtic.
- Facilita l'estructuració d'un pensament lògic.
- L'abstracció simple: Es tracta de l'abstracció i discriminació de les propietats que estan en els objectes. El cas de la pilota seria un bon exemple.
L'abstracció reflexiva: Es pot considerar una autèntica construcció de la ment.
Estadi de Piaget.
- Conceptes de dos tipus de raonament: inductiu i el deductiu.
-Raonament inductiu: es desenvolupa a partir de l'observació d'accions o fets particulars amb els quals s'estableixen normes o regles generals.
- Raonament deductiu: S'intenten comprovar en objectes, fets o accions concretes.
El raonament de l'infant en les primeres edats no és ni inductiu, ni deductiu, sinó transductiu, és a dir, concret, animista, centrat, estpatic i egocèntric.
* L'estadi sensiomotor(de 0 a 2 anys).
* L'estadi preoperacional o de representacions mentals simbòliques 8 de 2 a 7 anys).
- L'aportació de Dienes. L'aportació de C.Kamii. Maria Antònia Canals.
* El raonament lògic i matemàtic dels 0 als 6 anys.
- La lògica matemàtica abans dels 2 anys.
- La lògica matemàtica entre els 2 i els 6 anys.
- Període dels 2 als 4 anys.
Què és la lògica matemàtica? Són la base del coneixement matemàtic. Les qualitats més a l'abast per iniciar aquesta tasca són les perceptibles amb els sentits: forma, color, mida, guix, textura, etc.